lørdag den 30. juli 2011

Stikkelsbær og Stevia


I vores have har vi en enkelt lille forarmet stikkelsbærbusk.
Den har stået her alle årene vi har boet her. Den imponerer
hvert år med et væld af bær. I dag har jeg plukket knapt
modne bær til marmelade. Jeg fik ca. 2 L ud af portionen.
Jeg er vild med stikkelsbærgrød og lader altid lidt sidde og modne
så der bliver til en enkelt gang dessert. Jeg syntes nemlig
glæden er så kort og vil hellere nyde smagen flere gange på mit brød.



Vi har i år fået en STEVIA af min søde svigermor, og jeg ville
 have brugt den i stedet for sukker til marmeladen, men modet svigtede.
Nu tørrer vi bladene sidst på sommeren og knuser dem.
Jeg har prøvet den i te og den er fantastisk som sødemiddel.
Er der nogen som har erfaring med STEVIA ?
Og her mener jeg ikke pulveret, men den friske/tørrede plante !



Ingen kommentarer:

Send en kommentar