mandag den 18. april 2011

DIY studenterhue

Som lovet kommer her efter bedste evne opskrift
på mine hæklede studenterhuer
 fletogsjov


*KUN TIL PRIVAT BRUG*  Studenterhuer  *KUN TIL PRIVAT BRUG*
(altså intet vidresalg)

Med hvidt til puld

6 lm samles til en ring med en km

12 fm hækles rundt i ringen. Afslut med en km.

*1 fm i første fm, derefter 2 fm i næste fm*
Gentag fra * til * til 18 m. Afslut med en km.

*1 fm i første fm, 1 fm i næste fm, derefter 2 fm i næste fm*
Gentag fra * til * til 24 m. Afslut med en km.

*1 fm i første fm, derefter 2 fm i næste fm*
Gentag fra *til* til 36 m. Afslut med en km.






1 fm i bagerste lykke på fm (herved bukkes til kant) 36 m.
Afslut med en km.



  
36 fm. Afslut med en km



 med rødt til bånd

2 omg. a´ 36 fm. Afslut med en km



med sort til skyggen (over 12 m)


1 km
1 fm
1 fm
1 stm
1 stm
2 db stm i 1
2 db stm i 1
1 stm
1 stm
1 fm
1 fm
1 km


 Jeg håber, at der kommer flere glade studenter i landet i år,
hvis de ikke skal belemres med plastikhuerne fra boghandlerne
Jeg syntes det er en mere personlig hilsen


OBS !!
Du er selvfølgelig meget velkommen til at bruge opskriften,
men vær sød at linke samt fortælle hvor du har opskriften fra

Smid gerne en kommentar her på bloggen
så jeg kan se hvordan huerne bliver brugt :)

Rigtig god fornøjelse


25 kommentarer:

  1. YEEYYY!!! Den har jeg SÅ meget ventet på! Mange mange tak :) Så kan jeg få lavet mig et hæklet dyr, som kan få en studenterhue på - en lille studentergave til min søster :)

    SvarSlet
  2. Hvor er det fantastisk :) Det har jeg aldrig tænkt på før. Tak!

    SvarSlet
  3. Nej hvor er de bare søde, den opskrift gemmer jeg til om 2-3 år når sønnen forhåbentlig får hue på.

    God lørdag

    SvarSlet
  4. Ja,så håber jeg bare DIYen er forståelig, da jeg aldrig har lavet sådan en før. Og ellers hører jeg vel fra jer :)

    SvarSlet
  5. Wow - det ser ud til, at selv jeg vil kunne lave sådan én, så der skal kreeres et par stykker til når niecen bliver student :o) Tak fordi du delte how-to med os.

    SvarSlet
  6. Rigtig sød opskrift :) Har lige hæklet en med lyseblå kant som pynt til min søsters dimissionsgave, og den blev super fin

    SvarSlet
  7. Hejsa
    Jeg har lånt din opskrift til at hækle studenterhuer med limegrøn kant til min yngste datters afslutning på STU.
    Jeg har linket til dig i min tekst.
    Mvh. Dianna

    SvarSlet
  8. Sikke nogle fine huer.

    Jeg kan desværre hverken hekle eller sy, og vil gerne have en til min lillesøster. Mon ikke man kan købe dem et sted??

    Eller noget som minder om dem, da de altid kan gemmes?

    SvarSlet
  9. Anonym: Send mig en mail, så finder vi ud af noget :)

    SvarSlet
  10. Super ide, og den er så dejlig enkel at lave, et kvarter, og så er den kreéret. Tak for det. Hilsen Sara

    SvarSlet
  11. Hvor er de bare fine, men er det bare mig, der ikke kan få masketallet til at stemme?
    1. omgang går fra 12 -> 18 OK
    2. omgang går fra 18 -> 24 - jeg kan ikke se dette kan lade sig gøre med mindre man hækler:
    * 1 fm i første fm, 1 fm i næste fm, 2 fm i næste fm*
    3. omgang går fra 24 -> 36 OK

    Er det bare mig, der ikke kan finde ud af det??
    Hilsen matematikeren (der muligvis stirrer sig blind på tallene :-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak fordi du gjorde obs på det. jeg har nemlig rokeret lidt rundt på opskriften og fået slettet den med 1 fm i næste fm, er nu med igen

      Slet
  12. Til den anonyme...
    Så var det ikke bare mig, jeg havde printet opskriften sidste år (og kunne så ikke huske hvor jeg havde den fra) og da min datter bliver student om 14 dage så var jeg gået igang for en måned siden, men kunne heller ikke få det til at passe :-)
    Har dog selv fundet ud af det, dog på en anden måde. Men de er rigtig fine, tak for ideen :-)
    Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Heldigvis kan vi hjælpe hinanden her i blogverden. Jeg havde slet ikke set jeg havde misset en vigtig detalje da jeg ændrede opstilling, så er det jo godt der blev gjort opmærksom på det :)

      Slet
  13. Hejsa. Dine huer er rigtig fine. Jeg vil lave nogle stykker til mine døtres studenterfester. Og måske hækle en ugle med hue på??? Jeg har ikke selv nogen blog, som jeg kan linke din opskrift til, men håber det er ok at bruge opskriften alligevel. Det er så skønt med alle disse DIYer her i blogland. Tusind tak for det.
    Hilsen Merete

    SvarSlet
  14. Hej. Jeg har lavet flere studenterhuer, de er bare så fine,
    rigtig god opskrift
    Hilsen Gunhild

    SvarSlet
  15. Ej nogle fine huer må jeg da bare lige prøve at lave en af.. Jeg kender ikke lige nogen der bliver student men det kan jo hurtigt ´komme og jeg elsker ideen.. Som en lille gave eller måske bord pynt..

    SvarSlet
  16. Har lige hæklet huen, til en dimissions ugle. Tak for opskriften. Uglen findes på Tulle Momsemors hjemmeside:
    http://topping.dk/blog/2013/04/15/dimissions-ugle/
    Fin hjemmeside du har.

    SvarSlet
  17. hej hvor er de søde

    SvarSlet
  18. tak for opskriften, har nu hæklet flere til bordpynt med lilla kant =hg

    SvarSlet
  19. Jeg er i gang med opskriften, kan man ikke starte med en mr? :-)

    De er super fine!!!:-)

    SvarSlet
  20. hvor er de fine, hækler den til min niece og giver den med en gave til studenterfesten her sidst i juno mdr.
    mvh
    Jette

    SvarSlet
  21. Hvilken str. hæklenål bruger du? :-)
    Måske jeg bare har misset det..

    SvarSlet
  22. Mit barnebarn bliver student til sommer så nu kan jeg gå i gang med at lave huer til festen, hvor er de søde.

    SvarSlet
  23. Dem skal jeg lave i morgen ����

    SvarSlet