mandag den 20. februar 2012

DIY filtet nålepude med fyld af garnender !


DIY filtet nålepude med fyld af garnender !
 
I  får lige en lille nem DIY til brug af de rester som ofte kommer når man
 hæfter. Vær lige obs det er uldgarn jeg taler om, da det skal
kunne filtes i maskinen

1. Gem dine afklippede ender når du hæfter (alle str. tæller)
2. Hækl en oldemorfirkant (5 omg) eller blot en firkant af en rest garn
3. Ri rundt i kanten
4. Træk tråden sammen
5. Fyld alle dine stumper i
6. Saml tråden og hæft den (enderne lader du selvfølgelig gå ind i)
7. Filt "bolden" i vaskemaskinen, og du
har nu en anvendelig nålepude

Alt brugt, intet spildt !






7 kommentarer:

  1. Ej hvor er du god! Det skal jeg helt sikkert prøve ved lejlighed - Tak for den DIY:-)

    SvarSlet
  2. Hvor er du altså smart - det vil jeg da osse prøve.. TAK søtte
    KH Iben

    SvarSlet
  3. Hvor smart! Nu ved jeg, hvor jeg skal gøre af mine garnender :)

    SvarSlet
  4. Den er da genial.. Ved ikke om du ser min kommentar, det er jo lang tid siden du lavede indlægget...

    Men idéen skal ogås prøves her..

    Lone

    SvarSlet