søndag den 19. juni 2011

Morgenstund har guld i mund !

Eller i det mindste noget der er lige så godt :)
Det var et frygtelig regnvejr i aftes men til gengæld
den smukkeste morgen. Jeg havde en dejlig lille runde i haven.
I aftes fik vi vildænder i tarteletter, og der var nogle små glas
tilbage fra slikasparges.
Rosenbladene var så dugfriske som de kunne være så jeg har lavet

HYBENROSESIRUP

OPSKRIFT !
150 gr hybenroseblade
600 gr sukker
1 l vand
korn fra 1 vaniljestang
saft fra 1/2 citron

bring vand/sukker i kog så sukker smelter
tilsæt hybenroseblade/vaniljekorn
kog i ca. 30 min ved jævn varme

tag af varmen og tilsæt citronsaft

hældes straks på rene glas

Alt efter temperament kan man lade bladene være i.
Denne gang har jeg taget dem op.

Husk det er sirup ikke gele

(prøv f.eks at hælde lidt i kaffen)
HER TALER VI OM EN LÆKKERBIDSKEN






1 kommentar:

  1. Uhmm det kunne da være et godt alternativ til rosengele, når jeg nu ikke selv har nogen roser. Sirup er jo lækkert at have på lager:-)

    SvarSlet