fredag den 20. januar 2012

Patchwork !


Igen har jeg prøvet noget nyt !
Jeg har altid været meget fascineret af patchwork.
De mennesker som med den dybeste ro og overblik kan sidde
i timevis med stof, nål og tråd og trylle de mest fantastiske
kunstværker frem. I aftes havde vi igen en helt igennem
hyggelig aften i nørkleklubben. Denne gang var vi hos
Gitte som viste  Helle (som har lavet patchwork før) Henriette
(som er en ørn, specielt på maskine til netop dette) og jeg
(som er så grøn at mosset er misundelig) hvordan vi skulle gøre.
Jeg fik lavet en lille blomst helt færdig
 og den store mangler jeg at sy sammen.
Endnu et bevis på at hyggen er i højsædet
Gitte havde lavet de lækreste kokosmuffins som jeg desværre
ikke fik taget billede af. Men i ville også bare blive misundelige ;)

Tak for en dejlig aften de damer !




6 kommentarer:

  1. Dine blomster er rigtig fine, så også Henriettes...

    Og ja, det der holder mig tålmodighed ikke til, selvom det ser flot ud.. Jeg øver og leger vist bare med det på maskinen, og ja.. det kræver også, lidt mere tålmodighed end jeg har ... :-)

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  2. Så fint det er - Jeg har heller ikke gjort så meget i patchwork, men min farmor var en haj til det - Gad vide om jeg besidder lidt af hendes gener i den retning. Jeg er nød til at gøre lidt mere i det for at finde ud af det:-)

    SvarSlet
  3. Jamen, det ser ud som om i hygger jer helt fantastisk, hvor er det dejligt. Jeg har selv syet omkring 10 tæpper i hånden - hold da op - en tålmodighed som jeg har haft. ½ - 1 år har det taget mig at sy hvert tæppe. Nogle har jeg stadig, andre er givet som gaver. Elsker at sy i hånden :)Desværre har jeg ikke tiden/tålmodigheden mere, så nu bliver de klasket sammen på maskinen :)Men patchwork småtterier er stadig velkomne. knus

    SvarSlet
  4. Jeg har også syet en del tæpper i hånden, ejer ikke et eneste selv, men har et liggende som skal syes sammen, det består af blomster magen til dem du viser. Jeg må hellere komme i gang, så jeg kan få et til mig selv. Men som Gitte nævner, så kniber det også for mig med tålmodigheden. :o)

    SvarSlet
  5. Måske vi skulle have gang i maskinen en dag ;o)
    Glæder mig til næste gang vi ses ♫♪

    SvarSlet